سئو برای Location-based Targeting Solutions
7 استراتژی برای بهینه سازی سئو لوکال سئو محلی
کسبوکارهای آنلاین و دیجیتال به سرعت در حال گسترش هستند، در این بین لوکال سئو یکی از کلیدیترین ابزارها برای جذب مشتریان بالقوه در مناطق جغرافیایی مشخص است. سئوی محلی به شما کمک خواهد کرد تا کسبوکار خود را در نتایج جستجوی محلی تقویت کرده و بیشتر در معرض دید کاربران قرار بگیرید. در این مقاله از وبسایت آژانس دیجیتال مارکتینگ سوم شخص ، به بررسی مفاهیم پایه، اهمیت، و راهکارهای کلیدی لوکال سئو میپردازیم تا شما بتوانید کسبوکار خود را در جستجوهای محلی بهینهسازی کنید. بهینهسازی On-Page یکی از جنبههای مهم SEO لوکال است که میتواند به کسبوکارها کمک کند تا در نتایج جستجوی محلی رتبه بالاتری کسب کنند. با بهینه سازی محتوای وب سایت برای کلمات کلیدی محلی، کسب و کارها می توانند دید خود را افزایش دهند و مشتریان محلی بیشتری را جذب کنند.
همچنین میتوانید به وبسایتهای رقبای خود نگاه کنید تا ببینید کدام کلمات کلیدی را هدف قرار میدهند. هر شخصی که بیرون از این مرز مکانی قرار دارد، مخاطب شما نیست اما به محض این که وارد مرز میشود، مورد هدف استراتژی بازاریابی شما قرار خواهد گرفت. به این معنی که افرادی که در این محدوده جغرافیایی خاص قرار دارند، پیامها و محتواهای مختلفی را روی گوشی هوشمندشان از سوی برند دریافت میکنند. یکی از مثالهای ژئوفنسینگ، فرستادن نوتیفیکیشن از طرف یک فروشگاه در یک مرکز خرید بزرگ به کسانی است که از در فروشگاه میگذرند. سئوی محلی یکی از اجزای مهم هر استراتژی بازاریابی دیجیتال است، به ویژه برای مشاغل کوچک و محلی. بازاریابان می توانند روی تعداد کمتری از مصرف کنندگان در یک شهر خاص یا حتی در یک بلوک خاص تمرکز کنند.
نتایج جستجوی محلی میتوانند در قالبهای مختلفی مانند بسته محلی، یاب محلی و نقشه گوگل ظاهر شوند. از سوی دیگر، گوگل مپ نمایشی بصری از نتایج جستجوی محلی، نمایش مکان کسبوکارها و اطلاعات اضافی مانند نظرات و عکسها را ارائه میکند. با رعایت تمامی نکات و استراتژیهای ذکر شده، لوکال سئو میتواند به یکی از مهمترین ابزارهای شما برای جذب مشتریان محلی تبدیل شود. حضور پررنگ در جستجوهای محلی باعث میگردد که نه تنها نام شما بیشتر دیده شود، بلکه اعتماد بیشتری از سوی کاربران به دست آورید. برای کسبوکارهای کوچک و متوسط، سئو محلی یک راهکار به صرفه و مؤثر برای رقابت با کسبوکارهای بزرگتر است. بعضی از کسبوکارها فقط در شهر یا محله خاصی فعالیت میکنند؛ بنابراین برای آنها مهم نیست که وب سایتشان در کل دنیا به نمایش دربیاید و از همه جای جهان بازدیدکننده داشته باشد.
علاوه بر بهینهسازی کلمات کلیدی، کسبوکارها همچنین باید اطمینان حاصل کنند که وبسایت آنها برای موبایل مناسب است، زیرا افراد بیشتری از دستگاههای تلفن همراه خود برای جستجوی مشاغل محلی استفاده میکنند. داشتن یک وب سایت سازگار با موبایل نه تنها برای تجربه کاربر مهم است، بلکه می تواند بر رتبه بندی موتورهای جستجوی شما نیز تأثیر بگذارد. با پیروی از این تکنیکهای بهینهسازی روی صفحه برای SEO محلی، کسبوکارها میتوانند شانس خود را برای ظاهر شدن در نتایج جستجوی محلی و جذب مشتریان محلی بیشتر به وبسایت خود افزایش دهند. چرا سئو محلی انقدر اهمیت دارد؟ با توجه به اینکه بیش از 46 درصد از کل جستجوها در گوگل مرتبط با نیازهای محلی عنوان میشود، اهمیت بهینهسازی سایتها برای نتایج جستجوی محلی بسیار بالاست. اگر یک کسبوکار محلی دارید و هنوز به اهمیت سئو محلی پی نبردهاید، احتمال دارد در آینده مشتریان زیادی را از دست بدهید. نقشه گوگل، بررسیها و نظرات مشتریان و رتبهبندی محلی همگی از مهمترین فاکتورهای تصمیمگیری کاربران هستند.
نقلقولهای محلی ارجاعهای آنلاین به کسبوکار شما هستند که معمولاً شامل NAP شما (نام، آدرس، شماره تلفن) میشوند. این نقلقولها را میتوان در فهرستهای مختلف آنلاین، مانند Google map، Yellow Pages و Google My Business پیدا کرد. در ژئوتارگتینگ شما ابتدا موقعیت مکانی کاربران را تشخیص میدهید و براساس این موقعیت، پیامهای شخصیسازی شده برای آنها ارسال میکنید. در صورتی که کاربر دسترسی به اطلاعات مکانیاش را در گوشی فعال کرده باشد، آن کاربر بنابر مکانی که در آن قرار دارد، پیامهای مختلفی را به صورت پوش نوتیفیکیشن، یا پیامهای داخل اپلیکیشن دریافت میکند. استفاده از کلمات کلیدی محلی در عنوانها و توضیحات متا در افزایش ارتباط سایت با جستجوهای محلی موثر است. در مرحله بعد، از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند Google Keyword Planner، SEMrush یا Ahrefs برای شناسایی کلمات کلیدی و عبارات مرتبط اضافی، همراه با حجم جستجو و سطح رقابت آنها استفاده کنید.
این یک ابزار ضروری برای مشاغل محلی است زیرا اطلاعاتی مانند نام کسب و کار، آدرس، شماره تلفن، ساعات کار، و نظرات را ارائه می دهد و پیدا کردن و تماس با آنها را برای مشتریان بالقوه آسان تر می کند. البته این مورد در ایران کارایی ندارد و به جای آن میتوانید از گوگل مپ استفاده کنید که به زودی پست نحوه ساخت پروفایل در گوگل مپ را منتشر خواهم کرد. برای موفقیت در بازاریابی مبتنی بر مکان، مهم است که بازاریابان علاوه بر موقعیت مکانی مشتریان، موقعیت مکانی خود را نیز در نظر بگیرند. به عنوان مثال، مشاغلی که در خیابانی با کمترین ترافیک پیاده قرار دارند، ممکن است نخواهند روی تاکتیک های مکان یابی سرمایه گذاری کنند. به همین ترتیب، فروشگاه هایی که در سطح خیابان نیستند، مانند ساختمان های آپارتمانی یا هتل ها، باید مراقب باشند که فقط افرادی را هدف قرار دهند که برای خرید از ساختمان بازدید می کنند.
حتی برعکس، هزینه وقت و سرمایه برای کسب رتبه در بین سایتهای جهانی نوعی اتلاف انرژی به حساب خواهد آمد. برای مثال رستورانی را در نظر بگیرید که در شیراز فعالیت میکند و در شهرهای دیگر ایران شعبه ندارد. این رستوران نیازی ندارد برای کاربرانی که در مشهد یا تهران به جستجوی رستوران میپردازند به نمایش دربیاید و حتی اگر برای آنها نمایش داده شود هیچ فایده و سودی نخواهد داشت. گوگل با الگوریتم کبوتر این قابلیت را ایجاد کرده که کاربران با روشن کردن GPS دستگاه خود موقعیتشان را در اختیار گوگل قرار داده و اجازه دهند تا جستجوها بر اساس موقعیت آنها انجام شود. در این حالت چنانچه سایتی برای موقعیت مکانی خاصی سئو شده باشد برای افرادی که از آن مکان در گوگل به جستجو میپردازند و البته GPS دستگاهشان نیز روشن است در جایگاه بالاتری نمایش داده خواهد شد.
همچنین، دریافت بیشتر بازخورد و بررسی مثبت از مشتریان هم میتواند رتبه سئو محلی را بهبود بخشد. سئو محلی به بهبود رتبه و مشاهده شدن کسبوکار در نتایج جستجوی مرتبط با موقعیت جغرافیایی آن کمک میکند. علاوه بر تحقیقات سنتی کلمات کلیدی، میتوانید از ویژگیهای جستجوی محلی مانند Google Maps و Google My Business برای شناسایی کلمات کلیدی و عبارات مرتبط استفاده کنید. این ابزارها به شما این امکان را میدهند که انواع جستجوهایی را که کاربران در منطقه محلی شما انجام میدهند، مشاهده کنید و اطلاعات ارزشمندی را در مورد عباراتی که برای مشتریان بالقوه شما مهم هستند به شما ارائه میدهند. همان طور که گفته شد، سئو محلی برای کسبوکارهایی که فقط به کاربرانی از یک منطقه مکانی مشخص قادر به پاسخگویی هستند میتواند مفید باشد و از اتلاف سرمایه و زمان برای این نوع کسبوکارها جلوگیری خواهد کرد.
تکنولوژی در یک دهه اخیر با سرعتی باورنکردنی در حال رشد است و این رشد تمام جنبههای علم و صنعت و در نتیجه تمام مشاغل را، از راننده تاکسی گرفته تا گردشگری، تحت تاثیر قرار داده است. بازاریابی و مخصوصا بازاریابی دیجیتال هم از این تغییرات بیبهره نیست و در تلاش است از تکنولوژی، نهایت بهره را در جهت شکل دادن روشها و شاخههای جدید ببرد. بازاریابی مبتنی بر مکان یا Location based Marketing یکی از این شاخههاست که در سالهای اخیر پیشرفت زیادی کرده و خود به چند زیرشاخه تقسیم شده است. سوم شخص یک آژانس دیجیتال مارکتینگ کاربلد و حرفهای است که به شما در مدیریت کسبوکار خود در بازاریابی آنلاین، کمک کرده و برندینگ و فروش شما را افزایش میدهد. باید بدانید مشتریان شما از کدام منطقه جغرافیایی هستند و سپس بر اساس آن استراتژی های سئو محلی را انجام دهید. خلاصه این پستچرا SEO محلی برای مشاغل مهم است؟آشنایی با سئوی محلیانواع نتایج جستجوی...
بنابراین، باید از مشتریان خود درخواست کنید تا نظرات خود را در پلتفرمهای مختلف مانند Google Reviews، Yelp و سایر سایتهای معتبر ثبت نمایند. استراتژی لینک بیلدینگ برای سئو لوکال متفاوت از استراتژی ساخت لینک برای سئو عادی است. در بخش بعدی، نحوه بهینه سازی نمایه گوگل برای کسب و کار من برای بهبود رتبه بندی جستجوی محلی خود را مورد بحث قرار خواهیم داد. برای بهینهسازی سئو محلی، باید صفحات وب کسبوکار خود را با عناصر مرتبط مکانی، مانند آدرس، شماره تلفن و اطلاعات مکانی، پر کنید. یکی از جنبههای مهم بهینهسازی On-Page این است که اطمینان حاصل شود که برچسبهای عنوان، توضیحات متا، تگهای هدر و سایر عناصر روی صفحه برای کلمات کلیدی محلی بهینه شدهاند. این به معنای درج نام شهر یا منطقه در تگ عنوان و توضیحات متا و همچنین در محتوای صفحه است.
همچنین پشتیبانی آکادمی اینفوگرام در کنار شماست تا هر سوالی را که درباره این دوره ویدیویی دارید، پاسخ بدهد. در این مقاله از آکادمی اینفوگرام به معرفی Location based مارکتینگ، شاخههای آن و مزایای آن میپردازیم.
به طور کلی، مدیریت استنادهای محلی و ثبات NAP یک جنبه حیاتی در سئو لوکال است که نباید نادیده گرفته شود. با حصول اطمینان از اینکه اطلاعات کسب و کار شما در همه فهرستهای آنلاین دقیق و سازگار است، میتوانید دید آنلاین خود را بهبود بخشید و شانس خود را برای جذب مشتریان محلی بیشتر افزایش دهید. با اجرای این استراتژی ها، می توانید بهینه سازی خارج از صفحه وب سایت خود را برای جستجوی محلی بهبود بخشید و مشتریان محلی بیشتری را به سمت کسب و کار خود جذب کنید. جستجوی محلی استفاده از موتورهای جستجو برای یافتن اطلاعات در مورد یک کسب و کار یا خدمات در یک مکان جغرافیایی خاص است. هنگامی که یک کاربر عبارتی را تایپ می کند که حاوی یک مکان است، موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و یاهو نتایج جستجوی محلی را ارائه می دهند که به پرس و جو و مکان جستجوی کاربر مرتبط است.
در بخشهای بعدی، برخی از استراتژیها و تکنیکهای کلیدی را که کسبوکارها میتوانند برای بهبود سئو لوکال خود و جذب مشتریان محلی بیشتر استفاده کنند، بررسی خواهیم کرد. حتماً شما هم گاهی با جستجوی فروشگاه یا کسب و کاری، در ابتدای فهرست نتایج با نقشه گوگل و موقعیت فروشگاهها / شرکتهای ثبت شده در آن مواجه شدهاید. اگر میخواهید این موقعیت استثنایی برای قرار گرفتن در معرض دید کاربر را از دست ندهید حتماً سایتتان را در گوگل مپس و در گوگل بیزنس ثبت کنید. برای شروع تحقیق در مورد کلمات کلیدی محلی خود، با طوفان فکری فهرستی از اصطلاحاتی که کسب و کار شما و خدمات یا محصولاتی را که ارائه میدهید توصیف میکنند، شروع کنید. حتماً اصطلاحات محلی مانند نام شهر، محله یا سایر مناطق جغرافیایی که در آن خدمت می کنید را درج کنید.
خواندن مقالهها و کتابهای مختلف به شما نکاتی را درباره دیجیتال مارکتینگ یاد میدهد، اما هیچوقت تأثیر آن به اندازه شرکت در یک دوره آموزشی نخواهد بود. استفاده از ویدیوی آموزش دیجیتال مارکتینگ که آکادمی اینفوگرام با کمک ۱۲ مدرس فعال این حوزه تهیه کرده، میتواند یک گام بزرگ رو به جلو برای یادگیری این شاخه باشد. گاهی اوقات کاربران به روشن کردن GPS دستگاهشان توجهی نشان نمیدهند، بلکه نام محل مورد نظر را جستجو میکنند. مثلاً اگر به دنبال یک رستوران در قیطریه تهران باشند احتمالاً عبارتی مانند «بهترین رستوران قیطریه تهران» یا «بهترین رستوران شمال شرق تهران» را جستجو کنند. ردیابی و اندازه گیری عملکرد سئوی محلی شما برای اطمینان از اینکه تلاش های شما نتیجه داده است ضروری است.
بازاریابها میتوانند از دادههای موقعیت مکانی بیدرنگ برای ایجاد آگهیهای مرتبطتر و شخصیشده استفاده کنند. اگر بازاریابی مبتنی بر مکان به درستی انجام شود، به بازاریابان اجازه میدهد که به مشتریهای بالقوه، پیشنهادهای هدفمند ارائه بدهند و تجربه کاربری افراد را بهبود ببخشند. با گذشت زمان و افزایش تعداد گوشیهای هوشمند و متصل به اینترنت، انواع راه و روشها برای استفاده از این شاخه بازاریابی دیجیتال هم گسترش پیدا کرده است. معمولاً در شبکههای اجتماعی امکان ثبت موقعیت مکانی وجود دارد و در جستجوهای کاربران نیز قابلیت نمایش بر اساس موقعیت مکانی گنجانده شده است. در حالی که تمرکز سئو محلی بر روی مناطق جغرافیایی و محلی مشخصی برای جستجو کنندههای خاصی است، سئو عادی بر روی بهبود رتبه و نمایش سایت در مقیاس جهانی تمرکز دارد. هر نوع کسبوکاری که مرتبط با مکانی خاص باشد، مانند فروشگاهها، رستورانها و سرویسهای آنلاین محلی، میتوانند از سئو محلی بهره ببرند.
لوکال سئو یا سئو محلی به مجموعهای از تکنیکها و استراتژیها گفته میشود که با هدف بهینهسازی کسبوکارهای محلی برای نمایش در نتایج جستجوی محلی صورت میگیرد. به عبارت دیگر، لوکال سئو به شما کمک میکند زمانی که کاربران به دنبال خدمات یا محصولات شما در نزدیکی محل زندگی یا کار خود هستند، در صدر نتایج گوگل و سایر موتورهای جستجو قرار بگیرید. یکی دیگر از عوامل مهمی که باید هنگام مدیریت نقل قول های محلی خود در نظر بگیرید، انتخاب دایرکتوری های مناسب برای فهرست کردن کسب و کارتان است. فهرست کردن کسب و کار شما در فهرست های آنلاین مرتبط و معتبر می تواند به افزایش دید آنلاین شما، افزایش ترافیک وب سایت و بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو کمک کند. از سوی دیگر، فهرست کردن کسب و کار شما در فهرست های نامربوط یا هرزنامه می تواند نتیجه معکوس داشته باشد و به اعتبار آنلاین شما آسیب برساند. با شناسایی کلمات کلیدی و عبارات مناسب مرتبط با کسب و کار و منطقه محلی شما، می توانید اطمینان حاصل کنید که وقتی مشتریان بالقوه به دنبال محصولات یا خدمات شما هستند وب سایت شما در نتایج جستجو ظاهر می شود.
نقلقولهای محلی ارجاعهای آنلاین به نام، آدرس و شماره تلفن یک کسبوکار (NAP) هستند. آنها را می توان در دایرکتوری های مختلفی مانند Yelp، Yellow Pages و سایر فهرست های کسب و کار محلی یافت. استنادهای محلی نقش مهمی در سئوی محلی دارند زیرا به موتورهای جستجو کمک می کنند تا صحت اطلاعات تماس یک کسب و کار را تأیید کنند و دید آنلاین آن را بهبود بخشند. استفاده از Schema Markup یا نشانهگذاریهای ساختار یافته در صفحات سایت میتواند به گوگل کمک کند تا بهتر متوجه شود که کسبوکار شما در کجا قرار دارد و چه خدماتی ارائه میدهد. اندازه گیری موفقیت در سئوی محلی شما فقط در مورد بهبود رتبه وب سایت شما نیست، بلکه در مورد بهبود حضور و شهرت آنلاین شما نیز هست. با نظارت بر معیارهای مناسب و استفاده از ابزارهای مناسب، می توانید عملکرد سئو لوکال خود را بهبود بخشید و مشتریان بیشتری را به سمت کسب و کار خود جذب کنید.
هنگام انتخاب کلمات کلیدی خود، مطمئن شوید که کلمات کلیدی با حجم جستجوی بالا و رقابت کم را انتخاب کنید، زیرا رتبه بندی برای آنها آسان تر خواهد بود. همچنین مهم است که قصد کاربر پشت کلمات کلیدی را در نظر بگیرید و اینکه آیا آنها احتمالاً منجر به تبدیل می شوند یا خیر. ارائه راهحل برای مشکلات جامعه محلی، باعث میشود سایت شما برای مخاطبان محلی جذابتر باشد و موتورهای جستجو آن را بهتر رتبهبندی کنند. کلیدواژههای پر سرچ دربرگیرنده موقعیت مکانیتان را پیدا کنید و برای هر کدام یک صفحه جداگانه اختصاص دهید.این صفحات را کاملاً برای کلیدواژه مورد نظر سئو کنید تا برای آن کلیدواژه رتبه خوبی کسب کند. Location based marketing باعث میشود که شما دقیقا زمانی مخاطبان را مورد هدف قرار دهید که به محصولات و خدمات شما نیاز دارند و به این ترتیب تجربه کاربری بهتری برای آنها خلق کنید. در این استراتژی بازاریابان افراد را براساس زمان و مکانی که در آن قرار دارند، هدف تبلیغات پیامکی و پوش نوتیفیکیشن قرار میدهند.
از آنجایی که اکثر افراد تمایلی به دریافت پیامّهای تبلیغاتی ندارند، وابسته بودن ارسال این پیامها به مکانی که کاربر در آن قرار دارد میتواند به شدت در باز شدن پیامها موثر باشد. Beacon ها یا دیدبانها یا فانوسهای دریایی، دستگاههایی هستند که به وسیله WiFi یا بلوتوث به اپلیکیشنهای از پیش تعیینشدهای متصل میشوند. در حال حاضر گوشیها، تبلتها، ساعتهای هوشمند و حتی ماشینها به gps متصل هستند و دادههای مکانی آنها در دسترس است. به این ترتیب، مقدار زیادی داده رایگان برای استفاده در بازاریابی مبتنی بر مکان به وجود میآید. از آنجا که بسیاری از جستجوهای محلی از طریق موبایل انجام میشود، اطمینان از بهینه بودن سایت برای موبایل اهمیت زیادی دارد. همان طور که گفته شد، بهتر است برخی از صفحات داخلی سایتتان (پستهای وبلاگتان) را به کلیدواژههای مرتبط با موقعیت مکانی اختصاص دهید.
شبکههای اجتماعی میتوانند به شما کمک نمایند تا به راحتی با مشتریان محلی خود ارتباط برقرار کنید. با ایجاد محتوای مرتبط با منطقه فعالیت خود و تشویق کاربران به اشتراکگذاری آن، نام تجاری خود را در سطح محلی تقویت خواهید کرد. حضور فعال در شبکههای اجتماعی مثل اینستاگرام و فیسبوک برای کسبوکارهای محلی بسیار مهم است. داشتن پروفایلهای فعال و معتبر در دایرکتوریهای محلی و دریافت نظرات مثبت از کاربران از فاکتورهای حیاتی برای موفقیت در لوکال سئو محسوب میشوند. موتورهای جستجو بازخوردهای کاربران را به عنوان نشانهای از اعتبار و کیفیت کسبوکار شما در نظر میگیرند.
سئوی محلی به تمرین بهینه سازی حضور آنلاین یک وب سایت برای جذب مشتریان بیشتر از جستجوهای محلی مرتبط اشاره دارد. به عبارت دیگر، این فرآیند بهبود دید یک کسب و کار در نتایج جستجوی محلی، مانند گوگل مپ (Google Maps) و سایر خدمات مبتنی بر مکان است. آژانس دیجیتال مارکتینگ سوم شخص با ارائه خدمات سئو و بهینه سازی وب سایت تخصصی، به کسبوکارها کمک میکند تا با بهینهسازی دقیق وبسایت، رتبه بالاتری در موتورهای جستجو کسب کنند. این آژانس با استفاده از دانش روز و استراتژیهای هدفمند، ترافیک ارگانیک را به سمت وبسایت افزایش داده و به جذب مشتریان جدید کمک میکند. تیم حرفهای سوم شخص با تحلیل رقبا و استفاده از تکنیکهای بهینهسازی، حضوری قویتر برای برندها در فضای آنلاین ایجاد میکند.
بنابراین ضمن اینکه اطلاعات کارتان را به طور کامل در این سایتها وارد میکنید باید توجه داشته باشید که هرگاه آدرس یا تلفنتان تغییر کرد باید آن را در تمام دایرکتوریها تغییر دهید. اگر نگران نقض حریم خصوصی کاربران با استفاده از Location based marketing هستید باید بدانید که شما تنها بازاریابی نیستید که این نگرانی را دارد! کاربرهای شما همیشه این دغدغه را دارند که از اطلاعات آنها سواستفاده شود یا این که این اطلاعات به سرقت برود. این برنامه موقعیت مکانی کاربر را ردیابی می کند و با استفاده از عملکرد دوربین دستگاه تلفن همراه خود، یک موجود دیجیتال را در فضای فیزیکی کاربر قرار می دهد. بازاریابی مبتنی بر مکان با هدف قرار دادن مشتریهایی که میخواهند از خدمات رقیبان شما استفاده کنند، باعث میشود این مشتریها از وجود شما مطلع شوند و به این ترتیب به خرید از شما بیشتر از خرید از رقیبانتان ترغیب شوند.
بازاریابی Location Based به شما اجازه میدهد که مخاطبان خود را براساس موقعیت مکانی (لوکیشن) پیدا کرده و آنها را هدف قرار بدهید. در این شاخه از دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی موبایلی، تیم مارکتینگ مخاطبان را براساس معیارهایی مانند نزدیکی به فروشگاه یا قرار داشتن در منطقهای خاص، هدف میگیرد و به آنها پیامهای مختلفی را ارسال میکند. این کار به موتورهای جستجو کمک خواهد کرد تا کسبوکار شما را برای جستجوهای محلی بیشتر نمایش دهند. در لوکال سئو، استفاده از کلیدواژههای محلی که شامل نام شهرها، محلهها، و مناطق جغرافیایی خاص است، نقش بسیار مهمی دارد. همان طور که مشاهده کردید، با اینکه برای سئو محلی سایت نباید از سئو عادی آن غافل شد، اما یک سری استراتژیهای اضافه وجود دارند که میتوانند باعث بهتر دیده شدن سایت در جستجوهای مرتبط با موقعیت مکانی شوند. به علاوه فراموش نکنید تنها چیزی که کاملاً بین این دو نوع سئو متفاوت است نحوه ساخت بک لینک است که شرح آن رفت.
علاوه بر این، با توجه به اینکه شخصیسازی امروزه نقش مهمی در بازاریابی بازی میکند، کمپینهای هایپرلوکال راحتتر از کمپینهای بزرگ و ملی پیگیری میشوند. مکان افزوده تلفیقی از تکنولوژی واقعیت افزوده و بازاریابی مبتنی بر مکان است که به شما اجازه میدهد ارتباطی بیشتر از ارسال نوتیفیکیشن با مخاطبان برقرار کنید. به این ترتیب که میتوانید برای کاربرهایتان براساس مکانی که در آن قرار دارند تجربیات متفاوتی خلق کنید. بازاریابی مبتنی بر مکان باعث میشود مشتریهای بالقوه بلافاصله از وجود فروشگاه یا شعبههای فروش شما باخبر شوند و از آنها دیدن کنند و به این ترتیب نرخ فروش فروشگاههای محلی را افزایش میدهد. نظرات مثبت کاربران و پاسخگویی مناسب به آنها میتواند اعتبار کسبوکار شما را افزایش داده و رتبهبندی محلی را بهبود دهد. بعضی از سایتها که آنها را با نام دایرکتوریها میشناسیم مانند کتاب اول عمل میکنند.
در لوکال سئو، بک لینکها یا لینکهای ورودی از سایتهای معتبر محلی به سایت شما، یکی از عواملی هستند که به بهبود جایگاه شما در نتایج جستجوی محلی کمک میکنند. همچنین، حضور در دایرکتوریهای محلی و نشریات آنلاین منطقهای نیز میتواند برای شما مفید باشد. بکلینکهای مرتبط از سایتهای محلی به اعتبار کسبوکار شما نزد موتورهای جستجو کمک میکند و رتبه شما را در نتایج محلی ارتقا میدهد؛ بنابراین برای لوکال سئوی موفق این مبحث را مدنظر قرار دهید. از کلمات کلیدی محلی در سراسر وب سایت و محتوای خود استفاده کنید تا دید خود را در نتایج جستجوی محلی بهبود بخشید. استفاده از کلمات کلیدی محلی و بهروزرسانی پروفایل در وبسایتهای محلی، مثل گوگل مایبیز، میتواند به بهبود رتبه سئو محلی کمک کند.
سئو محلی با تمرکز بیشتر بر روی محدوده خاص محلی، به مشتریان بالقوه شما کمک میکند تا کسبوکار شما را راحت تر پیدا کنند. داشتن اطلاعات NAP منسجم و دقیق در همه فهرستهای آنلاین برای سئوی محلی بسیار مهم است. ناهماهنگی در اطلاعات NAP شما می تواند موتورهای جستجو را گیج کند و به رتبه بندی جستجوی محلی شما آسیب برساند. ضروری است که به طور مرتب نقل قول های محلی خود را ممیزی و به روز کنید تا اطمینان حاصل کنید که به روز و سازگار هستند. Google My Business ابزاری رایگان است که به کسب و کارها امکان می دهد حضور آنلاین خود را در سراسر گوگل، از جمله جستجو و نقشه ها، مدیریت کنند.
برندهایی مانند Yelp نیز به کاربران اجازه می دهند دوربین خود را به سمت محیط فعلی خود بگیرند و لیست رستوران های اطراف را مشاهده کنند. برای هر منطقه یا شهر که در آن فعال هستید، صفحات فرود جداگانه بسازید و خدمات خاص آن منطقه را معرفی کنید. از آنجایی که نیازهای آموزشی سازمانها در شرایط مختلف و صنایع متفاوت، یکسان نیستند، آکادمی اینفوگرام امکان طراحی و برنامهریزی دوره های اختصاصی متناسب با زمان و میزان ساعات آموزشی مورد نظر شمارا دارد. با پیشرفت تکنولوژی، ترندها و روشهای Location based مارکتینگ هم پیشرفت کردهاند و بازاریابها به سراغ روشهای جدیدتری رفتهاند که بعضی از آنها را در ادامه مرور میکنیم. برای مثال، زمانی که یک مشتری به محدوده فروشگاه رقیب شما میرسد، تبلیغی روی گوشی خود دریافت میکند که او را ترغیب میکند از فروشگاه شما خرید کند. با خرید این دوره، شما به ۹۲ ساعت آموزش ویدیویی دسترسی خواهید داشت، فایلهای مربوط به دوره در اختیار شما قرار خواهند گرفت و میتوانید با انجام تمرینها و آزمون نهایی، میزان یادگیری خود را محک بزنید.
چندین ابزار و معیار وجود دارد که می توانید از آنها برای نظارت بر پیشرفت خود استفاده کنید. اگر به دنبال بهبود سئو سایت خود هستید پیشنهاد می کنیم ابزار بررسی سئو سایت جت سئو را امتحان کنید. این ابزار یک افزونه سئو کروم هم دارد که به وسیله آن می توانید هر صفحه ای را در کمترین زمان ممکن تحلیل کنید. همچنین برای اطلاع از رنکینگ سایت خود در ایران می توانید به صفحه مروبطه در جت سئو مراجعه کنید. حتی گاهی اوقات مسافران نیاز به فهرستی از رستورانهای موجود در یک شهر دارند؛ بنابراین نوشتن مطلبی برای کلیدواژه «فهرست رستورانهای سنتی شهر شیراز» میتواند مفید باشد.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری